top of page

https://classroomscreen.com

Idag har jag spelat in en ny video. I videon visar jag verktyget https://classroomscreen.com.

Det finns många elever som mår bra av tydlig och synlig struktur. Precis som jag säger i klippet så har jag använt mig av tavelstruktur, vilket innebär att jag i början av en lektion skriver upp tiden för lektionen på tavlan (tid när lektionen börjar och slutar, t.ex. 13.00-13.55). Jag skriver också upp vad vi kommer att jobba med under lektionen samt i vilken ordning. Jag vet att det även finns lärare som skriver upp lektionens syfte och mål på tavlan. Jag tycker att detta är jättebra och jag tror helhjärtat på att detta både hjälper och underlättar för många elever.


Nackdelen med detta är att det kan ta värdefull lektionstid att skriva saker på tavlan. Ibland går det inte att gå till klassrummet innan lektionen börjar och skriva på tavlan, eftersom det klassrummet kan vara upptaget. Detta är något som https://classroomscreen.com kan hjälpa till med :)


Det är som en bakgrund som du har på stora tavlan/projektorduken eller liknande, så att alla i klassen ser skärmen. På bakgrunden kan du skriva text, lägga till bilder, ha en klocka och mycket mer. Se gärna videon för att veta mer :)


Hur brukar du göra? Använder du tavelstruktur?


Ha det gott!

Rebekka



25 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Google Earth Pro

Mina elever jobbar just nu med ett projekt om English Speaking Countries. De använder www.ticket.se, www.booking.com och Google Earth Pro...

Comments


bottom of page